Stad van NEMO (het lieve visje)! - Reisverslag uit Sydney, Australië van Vanessa Leigh - WaarBenJij.nu Stad van NEMO (het lieve visje)! - Reisverslag uit Sydney, Australië van Vanessa Leigh - WaarBenJij.nu

Stad van NEMO (het lieve visje)!

Door: Vanessa

Blijf op de hoogte en volg Vanessa

01 Januari 2007 | Australië, Sydney

Allereerst wil ik via deze weg iedereen een geweldig, gezellig, goed en gelukkig 2007 wensen!!!!!!!!!!!!! Hoop dat jullie net zo'n leuke en gezellige avond hebben gehad als wij! Daar later meer over.... ;-)

Mijn laatste bercht was in Adelaide, ik ben toen met de bus terug gegaan naar Melbourne, waar mijn ouders en Bianca me op kwamen halen... heerlijk! Die week een paar dagen met Maddy opgetrokken (nog meer van de stad gezien)! Zij is de dochter van Jill. (Jill en mijn moeder kennen elkaar van de middelbare school en zijn sinds die tijd goede vriendinnen...)

Het weekend was het kerst... en je zal het niet geloven... Wij zijn met z'n allen in Australie... het warme werelddeel! En met kerstdag...?? De koudste kerst sinds 1935!!! Inclusief regen!! :-(
Naja goed, dat mocht de pret en het geluk van het samen zijn niet verpesten! Heel bijzonder om met mijn oma, tante, nichtjes, ouders en Bianca kerst te vieren!
2e kerstdag doen ze vervolgens niet veel en zijn de winkels ook gewoon weer open om met de grote nationale SALE te beginnen! Bianca en ik hebben die dag niet veel gedaan en rustig aan onze tas ingepakt voor Sydney!

Daar zijn we dus nu sinds 27december! En wat een stad zeg.... Gigantisch!! De dagen voor oud&nieuw de stad flink gaan verkennen en super veel gezien en gedaan! o.a. het aquarium, de dierentuin met prachtig uitzicht over de stad, het mooie strand Manly, de pylon lookout van de brug over stad, tour in opera house, en ga zo maar door!

Een van de dagen nog een aantal mensen van mijn tour op Kangaroo island tegen gekomen en dat was ook wel erg grappig en leuk!

En toen.... toen was het tijd voor oudjaarsdag!!!! Dit moest DE happening in Sydney gaan worden, aangezien de brug in maart 75jaar bestaat! De dag ervoor met een duits stel afgesproken om om 11 uur te vertrekken richting de stad.. 11uur zullen jullie nu wel denken... Ja echt, 11uur 's ochtends!! Het is hier "normaal" om zoveel mogelijk eten en drinken mee te nemen, wat warme kleding voor 's avonds, en iets om op te zitten en dan maar in het park een goed plekje te bemachtigen om een goed uitzicht over de stad te hebben, zodat je 's avonds het vuurwerk goed kunt zien!
En dat hadden wij dus PRIMA geregeld! Heerlijke dag gehad en om 21.00uur eerst het "familievuurwerk", ja ook dat is speciaal voor de kids!! Daarna op de rotsen gaan zitten en prachtig, super uitzicht over de stad... Wat een gaaf vuurwerk zeg!!!
Ongelofelijk het uitzicht over de stad met het mooie vuurwerk prima geregeld!!!

Na het vuurwerk (dus na 12en) is het vervolgens snel afgelopen.. Je hebt er immers al een hele volle dag opzitten! Bianca en ik lagen dus rond 2uur al in bed, heerlijk te slapen :D
Wel apart om al in 2007 te zijn terwijl het in Nederland nog 's middags is en mensen appelflappen en oliebollen aan het bakken zijn... (smaakte ze, Jo???)

Nogmaals erg lief, je telefoontje, ES!!! Ik was de volgende ochtend te moe om jullie te bellen... Hoop dat het gezellig was (ook in de Bolle, Eef!!?? :D) Volgend jaar zijn we dan misschien eens eindelijk met z'n drieen??! ;-)

Vandaag gaan we niet veel doen, want morgen nemen Bianca en ik al een vliegtuig richting Byron Bay! Ons hostel daar: http://www.backpackersinnbyronbay.com.au/index.html
http://en.wikipedia.org/wiki/Byron_Bay

We zijn moe en moeten dus onze spullen weer inpakken!

Wat nog wel erg grappig was toen Bianca en ik naar Manly beach gingen.... we lopen richting het strand en ik loop een jongen voorbij (ja, dat is niet zo bijzonder), maar ik zou toch echt zeggen dat ik hem ken... :D Dus ik zeg dat tegen Bianca en zij gaf me wel gelijk! (gelukkig maar ;-))
Hij was inmiddels in een winkel, dus we lopen maar naar hem toe en zeggen tegen hem:"He, jij komt toch uit Nieuw Vennep??" waarop hij zegt:"Nee, niet uit Nieuw Vennep, maar woonde in Hillegom en jij hebt toch op het HVC gezeten??" Tja, zie je wel.. hahaha :D
Even gekletst en daarna vroeg ik nou eigenlijk met wie hij allemaal om ging in Nieuw Vennep... Ja hoor, met Tim, Jeroen, Howard, Michael.... Tja, puzzelstukjes vielen dus gelijk op zijn plaats! Erg grapig om aan de andere kant van de wereld te zijn en op die manier iemand hier tegen te komen! (zijn eigen naam trouwens: ook TIM...) sommigen die mijn site lezen, kennen hem ook vast wel... ;-))

Nou, volgende keer meer over ons reisje richting het "noorden"!! Gaat nu allemaal wel heel snel trouwens, voor ik het weet, zit ik weer in het vliegtuig richting huis... :-(

Ohja, helaas kan ik op deze computer (wat trouwens GRATIS is-heerlijk) geen foto's uploaden, hopelijk kan dat als ik in Byron aankom: ze volgen dus echt nog!! Ben namelijk een echte toerist die overal foto's van heeft, zoveel zijn het er al... ;-))

SEE YA!!!!!!!

  • 01 Januari 2007 - 09:42

    Carla:

    Hey girls, Happy New Year to you too! Het weer was gisteravond niet al te best voor vuurwerk....veel wind en het waaide dus ook alle kanten op! Speciaal bij Lineke naar binnen als je de voordeur opendeed! Ha, ha...De oliebollen van Jo waren heerlijk! Groetjes, Carla

  • 01 Januari 2007 - 11:09

    Marlijn:

    hey vanessa
    natuurlijk eerst een heel gelukkig nieuwjaar en alle goeds voor 2007
    ik moest op oudjaar helaas werken maar was gelukkig om half 11 thuis de klok van 12 was ik er gelukkig wel bij maar manlief zat toch bijna de hele avond alleen
    maar je avonturen zijn weer schiterend
    geniet ervan want zoals je schrijf de tijd vliegt

    nou groetjes uit nederland marlijn

  • 01 Januari 2007 - 13:39

    Martijn:

    hi Vanessa,
    nogmaals een heel gelukkig nieuwjaar! Was ff gezellig met je op msn.
    Heel grappig om te lezen dat je zo ver weg zit en dan iemand tegen komt die je kent! Tja ze zeggen niet voor niets wat is het wereldje toch klein.
    Wel pech hebben dat je nu zo'n kouwe kerst had bij ons was het lekker warm (al is dat weer niet goed voor de natuur) en met oud jaar was het ook te warm voor het jaar maar teveel wind. Heb jij nog oliebollen gegeten?
    Have fun veel plezier en tot de volgende keer
    xxxx Martijn

  • 01 Januari 2007 - 13:44

    Kev:

    HAPPY NEW YEAR!!
    Veel plezier in byron...

    xxx kev

  • 01 Januari 2007 - 14:44

    Frank:

    Happy new year :)

  • 01 Januari 2007 - 16:04

    Danny & Sylvana:

    Hey Vannessa & Biebje,

    Gelukkig nieuwjaar van ons!!! Wat een leuk stukje weer Vanes...en we kunnen niet wachten tot we de foto's krijgen te zien
    ! Gister belde jullie ouders nog vanuit Kpetrabulation (schijnt het mooiste stukje uit Austr. te zijn), erg leuk om ze weer even aan de telefoon te hebben! Bedankt nog voor je smsje vanmiddag, ik heb je meteen terug gestuurd, zal je inmiddels wel al hebben gelezen. Dus dan weet je ook van ons Countrey feestje af van gisteren avond. Het weer was alleen niet echt best, het waaide heel erg. Hoe is het snavel niveau eigenlijk daar? Of is daar helemaal geen tijd voor ;o)
    Veel plezier in Byron Bay en we wachten of je volgende verslagje!?

    Dikke kus van Danny en Sylvana

  • 01 Januari 2007 - 16:54

    Inger:

    he vanessa.
    jij natuurlijk ook een heel gelukkig nieuw jaar. bij jou is het al weer een hele dag verder. is 2007 echt beter? :-p ik hoop het maar.
    xxx

  • 01 Januari 2007 - 18:59

    Carola:

    Hoi Vanes,
    Voor jou een heel goed 2007 gewenst, het begin is in ieder geval al goed. Grappig dat kerst daar ander weer is met kerst dan bij ons (helaas geen witte kerst) Ooit was ik in florida met kerst, toen zongen ze Iäm dreaming of a white christmas met 28 graden aan het zwembd, geen gehoor dus. Kerst en oud en nieuw jaar al weer voorbij.Wat grappig dat het bij jou eerder is dqn bij ons, we hebben een stukje gezien op tv van sydney wel indrukwekkend.
    Verder niet zoveel nieuws, life goes on.
    Geniet nog even van de paar weekjes dat je er bent, voordat je het weet zit je gewoon weer in het ritme. Doe de groeten aan zus en je ouders.
    Tot gauw en doe voorzichtig.
    liefs,carool

  • 01 Januari 2007 - 19:55

    Arjan:

    nou zoals beloofd een reactie van mij.
    vond het gezellig om even te praten via msn vandaag met je en zoals je zegt de tijd vliegt nou veel plezier nog en zie je snel.

    gr xxx

  • 01 Januari 2007 - 23:58

    Marianne :

    Hai Vanessa en Bianca; de allerbeste wensen voor het nieuwe jaar.
    Ik ben wat acher met lezen maar wat heb je een spannende dingen gedaan zeg op je trip naar Kangeroo island! De jaar wisseling in Sydney doorbrengen klinkt ook erg goed. Hier regende het op oudejaarsavond eerst, maar precies om 12 uur was het droog en konden we het vuurwerk gaan afsteken. Er ging weer gigantisch veel de lucht in.
    Veel plezier bij jullie volgende trip.!!!!!

  • 02 Januari 2007 - 07:53

    Marijke:

    Lieve Vanes,

    Voor jou ook een heel erg fijn 2007!!!
    Het begi is in elk geval goed daar in OZ!! Veel plezier nog en geniet, voor je het weet zit je weer in dat vliegtuig naar huis

    X Marijke

  • 05 Januari 2007 - 18:34

    Essie:

    he nes, ik heb even tijd om jou een berichtje te sturen en er is weer heel veel gebeurd...... maar ik stuur wel weer een persoonlijke mail. want dit gaat niemand weer wat aan. ga hem zo snel mogelijk sturen..... veel plezier en wel naar de cheeky monkey s gaan echt een gezellige tent... xx

  • 06 Januari 2007 - 13:23

    Eef:

    hoi vanes
    wat een gaaf stuk om te lezen. kan me helemaal voorstellen dat je uitzicht over Sydney met vuurwerk prachtig was, jij had denk ik de beste oud en nieuw viering van ons allemaal hier in de haarlemmermeer hi hi. hier was het ook wel gezellig maar ben niet tot zo heel laat gebeleven in de bolle want ik was niet helemaal topfit. zul je altijd zien met oud en nieuw....! Maar het was desondanks wel leuk hoor, bij es met z'n allen ook het moordspel van de lama's gedaan dat is echt onwijs leuk om te doen.
    Fijn dat je genoten hebt van de kerst, ik kan me wel voorstellen dat dat heel speciaal is om daar met je familie kerst te vieren, gaaf hoor!Vanavond is het nieuwjaarsfeest van de pjg in de van zanten hallen, vind het wel jammer dat je er niet bij kunt zijn hoor! maar ach....er komen vast nog genoeg feesten en voorlopig kun je maar beter daar dan hier zitten!! Bizar ook dat je een 'bekende'tegenkomt, wat is de wereld dan klein! hé ik zal niet een al te lang verhaal tikken want je hebt natuurlijk wel betere dingen te doen daar dan mijn zwam verhalen te lezen! hi hi maar zal stiekem {nu dus niet meer ha ha} wel blij zijn als je weer terug bent hoor. Hey lieve nes ik hoop dat je het in byron onwijs naar je zin gaat hebben en blijven klikken met die camera hoor want ik wel écht écht ALLES zien! knuffel vanuit de vennep!

  • 07 Januari 2007 - 15:15

    Essie:

    he nes... soory nog steeds geen tijd gehad om alle roddels op te schrijven maar misschien vanavond..... veel plezier nog... xxxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Vanessa

Alle verhalen en belevenissen van mij in Australie!!!

Actief sinds 11 Okt. 2006
Verslag gelezen: 188
Totaal aantal bezoekers 19196

Voorgaande reizen:

29 November 2010 - 19 Maart 2011

Down under #3

17 November 2006 - 27 Januari 2007

Mijn eerste reis

Landen bezocht: